top of page
  • Noy Karako

שוקולד בריא!

עודכן: 13 ביולי 2022


שנים שכנעו אותנו ששוקולד לא בריא, מזיק לשיניים ומשמין.

אבל האמת היא שכשעושים אותו נכון, הוא פשוט בריא ומלא ביתרונות שתורמים לגופנו.


הקקאו שבשוקולד מגיע מפולי עץ הקקאו שגדל ברובו בחוף השנהב או דרום אמריקה.

פולי הקקאו הם למעשה מזון צמחי, ככל שהוא פחות מעובד ניתן לזכות בערכים התזונתיים הרבים שהוא מכיל.


איך קקאו תורם לנו? 1. מעלה את רמות הסרוטונין בגוף, כלומר גורם לנו לתחושת הנאה מספקת ! 2. מפחית את הסיכון למחלות לב שונות ומשפר את זרימת הדם ומונע היווצרות קרישי דם. 3. הקקאו מכיל הכי הרבה נוגדי חמצון בטבע ! 4. עוזר לשמור על דיאטה, מפחית את תחושת הרעב ותורם לתחושת שובע. 5. מעורר! מכיל תאברומין שנותן לנו מרץ! 6. מכיל מגנזיום שתורם לנו בספיגת סידן לעצמות, שיפור תפקוד המוח ומקל על כאבי מחזור.

עם כל היתרונות האלו, איך השתכנענו ששוקולד לא בריא?

השוקולד הנפוץ ביותר הוא למעשה שוקולד תעשייתי, לרוב פולי הקקאו שבו עוברים קלייה ונוספים אליהם עוד הרבה חומרי טעם, סוכר לבן ומעובד ואבקות חלב. כך שנשארים מעט מאוד ערכים תזונתיים, אם בכלל.

ובמקום הערכים התזונתיים, ישנם רכיבים רבים שמזיקים לבריאותנו.

לכן, כדאי לאכול שוקולד נא - הקקאו בו לא עבר חימום מעל 45 מעלות צלזיוס, כדי לשמור על הערכים התזונתיים שבו.

עדיף גם שוקולד מריר (מכיל כמות גדולה יותר של מוצקי קקאו), ללא חלב או סוכר לבן.

אם אתם מכינים את השוקולד שלכם בעצמכם תוכלו לבחור להמתיק עם סילאן, סירופ מייפל וכו'.

הסובלים מסכרת ומי שנמנע מסוכרוז יכולים להמתיק עם חומרים אחרים שמתאימים לגוף שלהם.

יש לנו מגוון מתכוני שוקולד באתר, מתכונים פשוטים וקלים להכנה - למשל מתכון להכנת שוקולד מריר.

מידע על האיכויות הבריאות והמזינות של קקאו טבעי - באנגלית

האם שוקולד יכול לעזור לנו לרדת במשקל? כמה עובדות מעניינות


5,085 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page